شستشو و تمیز کردن کانال شوتینگ زباله

سیستم شست و شوی شوتینگ زباله

سیستم شست و شوی شوتینگ زباله


شستشو کانال شوتینگ زباله

 از مسایل بسیار مهم در سیستم شوتینگ زبـالـه ، شستن و تمیز کردن سطح داخلی کانال شوتینگ زباله است. نبود تجهیزات کامـل شستشو در بعضـی از سیستم هـای شوتینگ ، و اکتفا نمودن به فقط پاشیدن آب بصورت تنها، خالی از عیب نیست!چـون ایـن مکـانیزم سـاده، همه قطعاتی که به کانال چسبیده است را ،نمیتواند بشوید، بعضـی از آنها همچنان باقی می مانند و چون خیس شده اند شرایط برای گندیدن محیا میشوند و سبب متصاعد شدن بوی نامطبوع و میکـروب در داخـل کـانـال میشوند. البته که استنشاق بـوی بـد بـاعـث نارضایتـی و ازار ساکنین ساختمان و کاربرها از سیستم شوتینگ زباله شده و موجب تعطیلی آنرا فراهم می آورد. در شوتینگ زباله باید به مسئله شستشوی سطح داخلی کانال جابجایی زباله ، توجه خاصی شود.

از آنجائی که مقطع کانال نقش مهم و اساسی در بهتر پـاک شـدن آن دارد، بهتر است شکل هندسی دایره را انتخاب و اجـرا نمایید، و همچنین یونیت شستشوی منحصر بفردی را طراحی و در سامانه خود به خدمت گیرید که مجهز است به :

  •  سیستم پاشش آب ، بالاتر از طبقه آخر.
  •  فرچه استوانه ای شکل که قطر آن قدری بیشتر از قطر داخلی کانال است.
  •  سیستم پاشش مایع ضدعفونی کننده.
  •  ونچ برقی.
  •  تابلوی فرمان.

محل استقرار این یونیت در زمان غیرکاری بالاتر از آخرین طبقه ساختمان است. در مواقع ضروری که کاربر تشخیص میدهد داخـل کـانـال احتیـاج به شستن دارد، با فـرمـان کـاربر به صـورت خودکـار عـمـل شستشو آغـاز می شـود و از بالا آب همـراه بـا مایع ضدعفونی کننده به سطـح داخلی کـانـال پاشیده می شود و فرچه نیز به آرامی ضمن حرکت دورانی تا انتهای کانال پایین آمده و با حرکت در دو جهت دورانی و عمودی بخوبی سطح داخلی کانال را برس زده و ضایعات چسبیده به بدنه کانال را پاک میکند. بدین ترتیب عمل تمیز کردن مکانیکی صورت می پذیرد. با تکرار این عمل ، سطح داخلی کانال ، کاملاً تمیز و ضدعفونی میشود. پس از خاتمه کار ، یونیت در مکان قبلی خود مستقر میگردد.

 مشکلات به وجود آمده در صورت عدم وجود سیستم شستشوی کانال شوتینگ زباله

  • برخورد زباله با مجرای داخلی سیستم شوتینگ زباله باعث ایجاد جرم گرفتگی در آن میشود.این جرم گرفتگی و آلودگی به طبع بوی بسیار بدی را به داخل واحدها انتقال خواهد داد.
  • به وجود آمدن حشرات در داخل سیستم شوتینگ زباله یکی دیگر از مشکلات آن میباشد. سیستم شستشو شوتینگ زباله تمامی حشرات داخل این سیستم را از بین برده و حذف میکند.
  • سیستم شستشوی شوتینگ زباله باعث افزایش عمر مجرای داخلی دستگاه میشود.مایعات اسیدی که داخل مجرا ریخته میشوند همگی باعث پوسیدگی میشوند همگی باعث پوسیدگی میشوند و سیستم شستشو باعث میشود تا هر گونه مایعات اسیدی از مجرای داخلی این سیستم پاک شوند.

محتوای پیشنهادی : برای شوتینگ نخاله ساختمانی کلیک کنید.

دستگاه شستشوی شوتینگ

شستشو و پاکیزگی سطح داخلی کانال از مهم ترین مسائل در سیـستم شوتیــنگ زبالـه است. در دستگاه شستشوی شوتینگ یک سیستم پاشش آب و محلول از بالا به پایین بوسیله یک نازل که در بالاترین نقـطه در طبقات قرار دارد شستشو و ضد عفونی انجام می شود. برای پاکیـزگی بیــشتر در این قسمت می توان از سیـستم فرچه ای استفاده کرد. البتــه در کانال هایی که مجـهز به سیـستم سرعت گیـر در طبقات هستـند نمی توان استفاده کرد. برای اطلاعات بیشتر راجع به کلاهک بادی گردان کلیک کنید.

دیدگاهی موجود نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *