قسمت های تشکیل دهنده سیستم شوتینگ زباله

برای ساخت سیستم شوت زباله و کانال مخصوص برای انتقال زباله ها به اتاقک زباله استفاده می شود از جنس ورق استنسل استیل تیپ 304 مات و گالوانیزه استفاده می شود. در ادامه به بررسی قسمت های تشکیل دهنده و توضیح آنها پرداخته شده است.

محتوای پیشنهادی : برای اطلاعات بیشتر راجع به شوتینگ نخاله ساختمان کلیک کنید.

بخشهای تشکیل دهنده شوتینگ زباله

اجزای اصلی شوتینگ زباله

کانال اصلی شوت زباله

قطر کانال شوت زباله به تعداد طبقات، واحدهای مجتمع مسکونی و نیز فضای طراحی شده معـماری برای کانال شوت بـستـگی دارد. اغلب مواقع این اندازه ها 50 و 60 سانتـی متر طراحی و اجرا می شوند. این کانال به صورت عمـودی درداخل داکت تاسیسات یا داکت مخصوص شوتینگ نصب می گردد.کانالی که محل عبور زباله هاست باید سطح مناسبی داشته باشد تا زباله ها به آسانی بتوانند عبور کنند معمولا این کانال ها گرد و صیقلی هستند تا زباله در درزهای آن نماند و همچنین این کانال باید قابل شست و شو و ضد زنگ باشد.قطر کانال شوت زباله به تعداد طبقات و واحدها بستگی دارد که در اندازه های 50 و 60 سانتی متر اجرا می گردد. این کانال به صورت عمودی در داخل داکت تاسیسات یا داکت مخصوص شوتینگ نصب می شود. به طور کلی فضای مورد نیاز برای نصب سیستم شوتینگ 70*70 سانتی متر می باشد. شما میتوانید برای خرید شوتینگ زباله کلیک کنید.

کانال شوتینگ زباله

دریچه شوتینگ زباله

درب های شوت باید در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاوم باشد. شکل درب ها باید به گونه ای باشد که پس از باز شدن، به صورت مخزن جا گذاری زباله عمل نموده و مانع ارتباط مستقیم با شوت شود. دریچه شوت زباله با استفاده از ورق استنسل استیل تیپ 304 مات و گالوانیزه دوجداره ساخته میشود. این دریچه ها به شکل لولایی قابل باز و بسته شدن هستند. همچنین در دریچه های پرتاب زباله دارای از لاستیک درزبندی استفاده میشود. این درزگیری باعث جلوگیری از انتشار بوی نامطبوع در ساختمان میشود. طراحی دریچه های شوت زباله به شکلی است که هنگام باز و بسته شدن آن به صورت خودکار زباله داخل کانال هدایت می شود.

دریچه شوتینگ زباله

کانال تقسیم کننده (سه راهی)

این کانال به صورت سه راهی و با زاویه دقیق طراحی شده است و در همه طبقات ساختمان نصب می شود. دریچه شوتینگ بر روی این سه راهی نصب می شود.ساپورتها از تسمه آهنی 2.5 میلیمتری به عرض 3 سانتی متر تهیه شده است و جهت نگه داشتن کانال های شوت زباله و تخلیه هوا استفاده می شود.

محتوای پیشنهادی : برای اطلاعات بیشتر راجع به کلاهک بادی گردان کلیک کنید.

سیستم شست و شو و نظافت :

شستشو و پاکیزگی سطح داخلی کانال از مهم ترین مسائل در سیـستم شوتیــنگ زبالـه است که از سیستم پاشش آب و محلول بوسیله یک نازل که در بالاترین نقـطه و تعداد نازل کمـکی که در طبقات قرار می گیرند انجام می شود.هر سیستم شوت باید سیستم شست و شو و تهویه داشته باشد که در بالاترین نقطه ی کانال (پشت بام) نصب می شود و مجهز به برس شست وشوی استوانه ای و نازل پخش آب و مواد است.اگر تجهیزات کافی برای این کار وجود نداشته باشد مواد به دیواره چسبیده و موجب بوی نامطبوع میشود. برای نظافت بیــشتر در این قسمت می توان از سیـستم فرچه ای استفاده کرد. البتــه در کانال هایی که مجـهز به سیـستم سرعتـگیـر در طبقات هستـند نمی توان استفاده کرد.

کاور صداگیر

این کاور بر روی جداره بیرونی کانال ها نصب می شود و از انتقال صداهای ناشی از برخورد کیسه زباله به داخل ساختمان جلوگیری می کند.

سرعت گیر

ارتفاع و بلندی ساختمان باعث سرعت گرفتن کیسه های زباله میشود. جهت جلوگیری از متلاشی شدن کیسه زباله در قسمت انتهایی کانال شوتینگ وقبل ازرسیدن به دریچه انتهایی سرعت گیر نصب می شود. برای اطلاعات بیشتر راجع به سرعت گیر شوتینگ کلیک کنید.

کمپکتور

بعد از اینکه حجم زباله به یک مقدار مشخص رسید کمپکتور با استفاده از جک هیدرولیک زباله ها را فشرده و شیره ی آن ها را جدا کرده و دفع می کند، اصولا زباله هایی که شیرابه ی آن ها گرفته شده است فرصت ایجاد بوی نامطبوع ندارند. هم چنین دفع شیرابه ی زباله ها از قبل پیش بینی شده است. بنابراین احجام فشرده وارد مخزن زباله می شود.

دریچه انتهایی

دریچه انتـهایی شوت به گونه ای کار می کند که هنـگام خروج زبالـه و پس از تخلـیه بسته میشود. با وجود این دریچه می توان از انتشار بوی نامطبوع درکانال و همچنین از ورود حشرات موذی به کانال جلوگیری کرد.

سیستم شوت زباله

اتاقک زباله :

این اتاقک در حقیقت مقصد نهایی بسته های زباله است و ممکن است در زمان کوتاهی مقدار قابل توجهی زباله وارد اتاقک شود و لازم به ذکر است محیط آن به گونه ای طراحی شده است که از ابتدا تا انتها در محیط بسته حرکت و نگهداری می شوند و امکان دسترسی حشرات و سایر موجودات به زباله ها وجود ندارد در صورت پر شدن مخزن از طریق آلارم به اپراتور اطلاع داده شده و مخزن جدید جایگزین می شود و مخزن قبلی به خارج از ساختمان منتقل می شود.

سیستم تخلیه هوای اتاقک زباله

این سیستم که از ورق 0.6 میلیمتر گالوانیزه و به قطر 30 سانتی متر ساخته میشود هوای درون اتاقک زباله را به بیرون هدایت می کند.